úterý 12. prosince 2006

Kostarika - den ctvrty

Můj deníčku - je 11. 12. 2006 - 21:55 místního času. Sedím asi 30m od pláže, kde hučí největší oceán na světě - Tichý oceán ... je to pocit, který se dá těžko popsat ... od mala jsem četl knížky o mořích a oceánech ... četl jsem o všech možných bitvách i dobrodružných výpravách, které se odehrály na jeho vlnách ... dnes se mi splnil sen - brouzdal jsem se v jeho vlnách. Vím, že na první pohled není rozdíl od jiného moře či Atlantiku ... přesto se člověk neubrání dojmu suchozemce a cítí jeho skrytou sílu vodního obra ... Už teď se těším, až brzo ráno vstanu, vyjdu na pláž a budu se brouzdat v jeho vlnách a nebo jen tak koukat na vlny, které přichází a poslouchat temné hučení skryté síly...

Tolik trošku osobní úvod, ale nešlo to jinak. Určitě vás všechny zajímá, jak se všichni máme. Jak jsem zjistil, stáva se toto oficiálním deníkem celé expedice a tak budu psát pouze seriózní a prověřené informace :-) Mimochodem, to víte, že Ondra přechází na Nikon? :-)))))

Jak jsme již psal včera, tak dnes nás čekal přesun na pacifické pobřeží a to konkrétně do oblasti Dominical. Je to Ondrova specialita a už první seznamovací procházka ukázala, že právem. Opravdu je to zde rájem nejen pro surfaře ale i pro fotografování zvířat ... Ale zase popořádku.

Ráno nás čekala standardní snídaně - fazole, rýže a míchaná vajíčka a k tomu káva. Pak už jen zabalit všechny věci a naskládat do našich aut, což vzhledem k jejich velikosti není úplně snadné, ale daří se. Před námi je asi 4h cesta do Dominicalu. Hlavním navigační překážkou asi bude hlavní město San Jose. Tento předpoklad se velmi brzo ukáže jako správný a trvá nám skoro 1.5h než se ze San Jose vymotáme správným směrem a to díky pomoci několika místních. Pak už frčíme celkem snadno - na Kostarické poměry. Ve městě San Isidro de El General plníme nádrže aut a chceme pokračovat dále. Při průjezdu centrem na nás ale místní mohutně mávají a ukazují na pravé zadní kolo. Zjišťujeme, že u našeho vozu máme prázdné kolo. Za velkého zájmu místních - podařilo se nám zastavit přímo v centru města - probíhá rychlá výměna kola za rezervu. Musíme změnit plány a najít pneuservis. Což se nám naštěstí velmi rychle daří - Ondra při domluvě s místní obsluhou čerpací stanice využil své veškeré pantomimické znalosti, aby vysvětlil že hlednáme opravnu pneu - a za 10 minut již pokračujeme na Dominical. Cesta netrvá dlouho a za 10 minut na nás bliká místí řidič a upozorňuje opět na pravé zadní kolo. Jak následně po diskusi s ním zjišťujeme, tak rezerva je nějaké vaklavá a při jízdě opisuje osmičku. Následuje opět rychlá výměna kola. Začínají se množit ftípky na náš pneu tým ale zárověň oceňujeme místní za pomoc.

Cesta do Dominicalu již proběhla bez větších zádrhelů a okolo třetí hodiny zastavujem u hostelu u pacifické pláže. Našeho domova na další dva dny. Všude okolo je asi 100% vlhkost a je slyšet dunění oceánu. Ubytování máme super i včetně zásuvek. Hned vybalujeme věci a jdeme do hospody na válečnou poradu co a jak. Po poradě vyrážíme na první obchůzku terénu. Myslím, že kluci budou nadšení. Již z hospody je vidět leguán jak si vegetí na stromě a kousek od hospody klukům začínají žně. Názvy všeho co tu je ani neznám a určitě Ondra nebo Tomáš o tom poreferuje více. Jo, za oknem nám třeba pózuje gekon :-)

Brouzdáme se po pláži i po útesech a ani kluci neodolají na chvilku ignorovat zvířata a nasazují širší skla na nějaké ty krajinářské záběry. Postupně se rozcházíme a každý fotí co je mu blízké. Já zůstávám na útesech a sleduji postupující příliv. Sundám si tapky a vyrážím do vln oceánu ... brouzdám se v něm ... voda je krásně teplá ... je znát, že s každouy vlnou se hladina zvedá a zvedá ... obloha je pod mrakem, ale doufám, že přijde aspoň na chvilku pěkné večerní světlo. Nakonec na chvilku krajinu prostoupí zvláštní světlo, které trvá asi jen 5 minut a zase mizí ... udělám dvě fotky a myslím si, že jsou pro dnešek ty pravé.

U útesů se potkávám s Vladimírem a pomalu se začneme vracet. Po pár stovkách metrů z palmového háje vyleze Bohdan a tak za postupujícího soumraku pomalu jdeme "domu". Tady už sedí Ondra s Tomášem a jak je u Ondry běžné, tak má pár pěkných speciálních úlovků ... dáme sprchu a jdeme do restaurace na jídlo a pivko. S Bohdanem si dáváme kuřecí maso v bílé omáčce s hranolkama a je to skvělé. Pak už jen bouřlivě debatujem na různá fotografická témata. Při placení zjišťujeme, že univerálním tlumočníkem je kalkulačka :-)

Teď je 22:44. Dopisuji tento deníček. Kluci již spí. Z venku se slyšet dunění oceánu.... Ahoj všem.