sobota 16. prosince 2006

Kostarika - den osmy

15.12.2006 - pátek

Dneska jsme si přispali. Jednak se na nás začíná projevovat únava z toho věčného tahání nádobíčka a pak je dobré občas trošku odpočívat. Takový je i plán do druhého dne v Manuel Antoniu. Všichni již víme kde co je a co se zde dá nafotit a tak není nutné nikam spěchat a každý může jít na jistotu.

Vyrážíme okolo půl sedmé a v Manuel Antoniu jsme okolo sedné. Hlídač parkoviště nás zdraví jak staré známé. Přeci jen se nedáme tak přehlednout. Převozník se dneska ani neročiluje, když nás vidí jak jdeme k brodu a ne k jeho "převozu", který dnes funguje tak, že spojil dvě pramice dohromady a tím zajistil most přes potok. Park akorát otevírá. Počasí nic moc, a chvilkama poprchává. Platíme vstup 7 dolarů a jdeme na lov. U pobřeží je zakotvená krásná loď - Sea Voyager - minimálně s částí jejího osazenstva se brzo potkáme. Zkouším si jí fotit v zátoce a mezi tím začíná pěkně pršet. Pamatuji si, že o kus dál je sezení pod střechou. Přidávám do kroku a již notně promočen se dostávám pod střechu, kde již sedí Ondra, Bohdan i Vladimír. Tomáš prý šel na Punto Catedral, což mu vzhledem k počasí vůbec nezávidím. Venku déšť přidává na intenzitě a podle všeho přišel od oceánu, což nevěstí nic dobrého.

Do přístřešku přistupuje velká skupina lidí, která nás zaujala tím, že si občas vlečou fotostativ. Vladimír se dává do řeči s jednou členkou týmu a tak zjišťujeme, že se jedná o fotografický workshop National Geographic, který vede udajne ostrileny fotograf NG (jeho jmeno nikomu z nas nic ale nerika) a jsou z lodi Sea Voyager, která se pohupuje v zálivu. Koukáme na "konkurenční" workshop a musíme se uculovat. Hlavní kápo se promenáduje s deštníčkem a v neprovokavém kufříčku má asi jen svačinu :-) Účastníci mlsně okukují hlavně Bohanovu sestavu Nikon D2X a Nikon 200-400 / 4 VR. Kapo je po čase vyžene do deště s tím, že prší již jen ze stromů... my raději další hoďku čekáme, než přestane pršet úplně.

12:19 - udělal jsem si přestávku na jedné z několika stezek. Před chvilkou jsem potkal leguána. Možná stejného, kterého jsem potkal včera. Opět docela ochotně pózoval, ale za mnou šla skupina s průvodcem a moc dlouho mu to nevydrželo a dal se na pochod. Rozloučil jsem se s ním a šel na odpočívadlo. Kousek za ním byl lenochod, ale byl daleko v korunách stromů a tam byl dobrý jen na pokoukání. Povedlo se mi zatím odchytit i dva druhy opic: malpu kapucínskou a vřeštana. Jo a díky mé nemotornosti jsem propásnul kolibříka jak nasává z květu. Za to si nadávám ještě do teď. No co už. Potkávám Tomáše, který mě žene směr oběd, čemuž se vůbec nebráním, neb jsem chtěl vyrazit též. Cestou ještě narážíme na lenochoda s mládětem, který je zavěšen v korunách přímo nad cestou. Cvakají závěrky a doufáme, že z toho něco bude, protože mládě je krásně vidět. Pak už vyrážíme směr oběd.

Na obědě potkáváme Ondru s Bohdanem, kteří tam již nějakou chvilku sedí. Po obědě se přesunujeme zpět do parku s jasným cílem vegetit. Vracíme se na naše oblíbené místo na pláži, kde se potkáváme s Vladimírem, který pilně fotí plážové žánrové snímky :-) Postupně naskáčeme do oceánu a rochníme se v teplé vodě. Dneska se zanořil i Tomáš. Snažím si to užít i proto, že se dnes s Tichým oceánem loučíme. Naposledy si lehám do jeho vln a nechávám se pohupovat na vlnách tam a zase zpět....

S blížící se čtvrtou hodinou nás místní správce směruje k východu z parku. Postupně se přesunujeme k pláži u východu z parku, kde je pěkná scenérie na večerní focení, pokud se povede pěkný západ slunce. Včera nám pršelo, tak doufáme, že dnes to vyjde. Kluci cestou potkávájí v korunách stromů Orlovce říčního a tak se u něj zastavují a fotí. Já se o kus dál snažím o nějakou žánrovku.

Nakonec se všichni potkáváme u východu, kde místo západu slunce fotíme pelikána, který stejně jako včera právě večeří. S nastupujícím večerem končíme. Přebrodíme se zpět a nasedáme do aut a vracíme se zpět do Queposu.

Teď nás čeká přesun do oblasti Monteverde a pak Caňo Negro. Zítra se cestou stavíme ještě v parku Carara, kde nás čekají papoušci a hlavně spousta krokodýlů :-) Kdy se tedy dostanu zase k internetu je ve hvezdach.

Zůstaňte ale naladěni a držte nám palce.

Pokud vás cokoli zajímá co zde není, tak mi napište do pošty nebo do komentářů pod článek.