pondělí 16. července 2007

Nová verze Canon Digital Photo Professional

Canon vydal drobný update svého software pro práci s Canon RAW soubory Canon Digital Photo Professional. Aktuální verze 3.0.2 nepřináší žádná zásadní vylepšení, ale potěší zlepšení kvality zobrazovaní fotek a uživatelé Windows Vista si konečně užijí některé funkce DPP :-)

Canon Digital Photo Professional používám od doby, kdy jsem si s přechodem od Pentaxu na Canon koupil 20D. Je to software, který dostanete "zdarma" s foťákem. Od té doby jej používám, byť jsem měl občas tendence jej vyměnit. Naposledy asi po testování Adobe Photoshop Lightroom. V té době ale Canon vydal verzi 3, která přinesla některá zásadní vylepšení a tak jsem u něj zase zůstal. Při testech jsem zjistil, že rozdíl v kvalitě výstupu není skoro žádný. Lightroom má jednoznačně silnější nástroje na různé ladění obrazu, ale to zas tak nevyužívám, protože se snažím maximum práce udělat už při vlastním focení. DPP tak zatím stále zůstává hlavním RAW konvertorem.

Nová verze je ke stažení např. ze stránek CANON USA.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Zkoušel někdo srovnat Canon DPP s RawShooter essentials (také free)?
Jinak LightRoom jsem také testoval a vycházel mi jako velice kvalitní SW pro kompletní workflow (nejen) RAW snímků. Cena $299. Uvažuji o koupi po upgrade HW, zejména RAM.
Pro "zprávu" zatím používám XnView - v současné verzi dovoluje vkládat a editovat metadata, zobrazuje histogram...