středa 12. března 2008

Knihovnička - Sudek a Annie Leibovitz

Před nějakým časem jsem ve spotu - Sudek, Jiroušek a 5klatek chválil vydavatelství TORST za dobrý nápad vydávat dílo Josefa Sudka v samostatných dílech. První díl byl věnovaný nejpočetnějšímu konceptuálnímu souboru Josefa Sudka - Okno mého ateliéru.

Tento týden jsem svou knihovničku obohatil o díl druhý, který se věnuje portrétní tvorbě Sudka.

Knihu s názvem Josef Sudek - Portréty zahajuje krátký rozhovor Radima Kopáče s Janem Řezáčem, který patří mezi přední znalce díla Josefa Sudka. Osobně mne mrzí, že prostor pro tento zajímavý rozhovor je tak krátký. Určitě by se o portrétní tvorbě Sudka dalo hovořit o dost déle. Následuje 86 fotografií a již tradiční podrobný životopis a další zajímavé informace.

Portréty jsou určitě další knihou, která by v knihovnách příznivců díla Josefa Sudka určitě neměla chybět.



V Luxoru mne hned vedle knížek od Josefa Sudka zaujala další zajímavá publikace úctyhodných rozměrů a váhy, ale především s úchvatným obsahem.

S dílem slavné americké fotografky Annie Leibovitz jsem se již mnohokrát setkal.

Shrnutí její tvorby z let 1990 až 2005 v knize Annie Leibovitz - A Photographer's Life: 1990-2005 je úžasná podívaná. Celou knihou se táhne obsahově velmi silná linie fotografií z každodenního života Annie Leibovitz. Linii doplňují portréty zajímavých osobností světa či krajinářské snímky. Vřele doporučuji!

Žádné komentáře: