čtvrtek 22. října 2009

Češi mají zástupce ve finále Wildlife Photographer of the Year 2009

Tento článek jsem původně napsal již 5. října, ale po dohodě se Sašou ho uveřejňuji až nyní.


Na časopis BBC Wildlife se každý měsíc těším. Na říjnové číslo speciálně, protože každoročně přináší exkluzivní výběr z vítězných fotografií soutěže Wildlife Photographer of the Year. Čtenáři časopisu tak mají jedinečnou příležitost vidět výběr z oceňovaných snímků ještě než bude oficiální vyhlášení, které letos proběhne 21. října.

Když jsem si listoval snímky, které opět potvrzují, že není důležitá jen technická kvalita snímku, ale hlavně nápad či zajímavý moment, pokukoval jsem hodně i po jménech. No a předposlední snímek výběru mne potěšil, bylo u něj jméno Alexandr Pospech, CZECH REPUBLIC.

Měl jsem velkou radost a tak jsem nelenil a stránky Alexandra Pospěcha navštívil. Snímek se jmenuje Little Hopper a v plné parádě se na něj můžete podívat na stránkách Saši nebo na stránkách soutěže.



U tohoto snímku se nedá než souhlasit s komentářem jednoho z porotců, který napsal, že je to snímek nutící nás k zamyšlení a probouzející naší představivost. Je to tak. Určitě si hodně lidí, stejně jako já, při prvním pohledu řekne: co to k sakru vlastně je, kde to má začátek a kde konec...? Otázek každého napadne asi hodně. Myslím si, že to byl jeden z důvodů, proč se tento snímek dostal v kategorii Animal Behaviour: All Other Animals až do finále na pomyslné třetí místo, což jsou fotografie označené jako "Highly Commended nebo Specially Commended".

Na stránkách soutěže Veolia Environnement Wildlife Photographer of the Year se můžete podívat, jak dopadl celý letošní ročník.

Doufám, že i příští ročník pro nás bude úspěšný. Startuje 10. ledna 2010.

Žádné komentáře: