čtvrtek 2. září 2010

Podvečerní Praha před deštěm

Když jsem si včera nesl z antikvariátu dlouho sháněnou knihu fotografií Tarase Kuščynského - CHCI, kterou vydal v roce 1990 Jonáš Klub, měl jsem velkou radost.

Ač byla má pozornost i cestou k tramvaji plně zaměřená na tento můj knižní poklad, stačil jsem koutkem oka i sledovat dění na obloze v Praze. Bylo krátce po šesté hodině a teplé večerní slunce se prodíralo hradbou těžkých tmavých dešťových mraků.

Měl jsem s sebou Canon G11 a tak bylo rychle rozhodnuto. Byl jsem kousek od Národního divadla. Přidal jsem do kroku a za chvilku jsem stál na mostu Legií a sledoval divadlo, které rozehrály nad Prahou dešťové mraky a večerní slunce.


Udělal jsem dva snímky z mostu a přesunul se na Střelecký ostrov. Stačil jsem ale udělat jen jeden snímek směrem k Národnímu divadlu a bylo po parádě, protože večerní teplé světlo postupně sláblo až se dostavila standardní večerní deštivá šedivka.



Stopnul jsem si tramvaj a zahloubal se zpět do knihy CHCI – a přejel dvě stanice :-)

Žádné komentáře: