středa 14. ledna 2015

Za zimním Islandem

Když jsme před dvěma lety s Ondrou Prosickým a Bohdanem Němcem odlétali na Island, zářila na obloze kometa PanStarrs i polární záře. No a teď po dvou letech se historie opakuje. Naši severní oblohu zdobí krásná kometa C/2014 Q2 - Lovejoy a neutuchající sluneční aktivita probouzí v atmosféře dechberoucí divadlo s názvem polární záře.

Kometa PanStarrs a začínající polární záře

Island je rájem pro fotografy krajiny. Při naší minulé cestě k nám byly síly místní silné, nekompromisní přírody shovívavé. Počasí nám přálo a tak jsme si odváželi spoustu zážitků a touhu se sem rozhodně vrátit.


Brzké ráno u oceánu s výhledem na Reynisdrangar.

Pro svůj letošní (první :-) návrat na Island jsem zvolil (pro mě) dost netradiční formu placeného komerčního workshopu. Když jsem se rozhodoval, jestli do toho jít nebo ne, pátral jsem v paměti, kdy jsem takhle někdy někam vyrazil. Musel jsem se ponořit až na začátek století, kdy jsem vyrazil na dobrodružný poznávací zájezd do Norska. Nalákala mne tehdy hláška, že jde o průzkumný zájezd, jestli je možné do Norska vozit klienty i na podzim a proto se nic nezaručuje. Vyklubala se z toho úžasná akce.

Nakonec i tahle pozitivní zkušenost rozhodla, že to po těch 15 letech zkusím. Opustím dobrodružné vody individuálního cestování a vyrazím se společností ILUMIO za krásou zimního Islandu

Sám jsem zvědav, jak to celé dopadne.

Kirkjufell

Když mi Ondra Prosický půjčoval na cestu objektiv Canon EF 16-35/f4 L IS, pokáral mě, že z naší společné cesty jsem k sobě na web nedal moc fotek. Měl pravdu. Zapracoval jsem na tom a u příležitosti nové cesty jsem web přidal galerii fotografií Islandu. Tady je, klikněte:

Galerie fotografií z Islandu

Fajn pokoukání přeji.

Když to půjde, budu z cesty psát krátké postřehy Twitter. Nalaďte si účet @PetrPazour - https://twitter.com/PetrPazour/


Seljalandsfoss


Polární záře


Londrangar



Žádné komentáře: